In August 2010, a questionnaire on multiculturalism was administered to the Immigrant panel to gain insight into the acculturation strategies of immigrants in the Netherlands.
In August 2010, a questionnaire on multiculturalism was administered to the Immigrant panel to gain insight into the acculturation strategies of immigrants in the Netherlands.
Question | Question Text | Question Language |
---|---|---|
dh001 |
Nederlanders moeten begrijpen dat de Nederlandse maatschappij bestaat uit verschillende groepen die hun eigen cultuur hebben. |
Dutch |
dh002 |
Allochtonen mogen hun eigen cultuur en gewoonten in Nederland behouden. |
Dutch |
dh003 |
Het is het beste voor Nederland als allochtonen hun cultuur zo snel mogelijk vergeten. |
Dutch |
dh004 |
Een maatschappij met verschillende culturele groepen kan nieuwe problemen beter aanpakken. |
Dutch |
dh005 |
De eenheid van Nederland wordt verzwakt door allochtonen die vasthouden aan hun oude manier van leven. |
Dutch |
dh006 |
Als allochtonen hun cultuur willen behouden, moeten ze dat in hun eigen omgeving doen. |
Dutch |
dh007 |
Een maatschappij met veel verschillende culturele groepen heeft meer problemen met de nationale eenheid dan een maatschappij met maar een of twee culturele groepen. |
Dutch |
dh008 |
Autochtone Nederlanders moeten meer moeite doen om de gewoonten en cultuur van allochtonen te leren kennen. |
Dutch |
dh009 |
Allochtone ouders moeten hun kinderen aanmoedigen om de cultuur en gewoonten uit hun vaderland te behouden. |
Dutch |
dh010 |
Mensen die in Nederland komen wonen, moeten hun gedrag aanpassen aan dat van de Nederlanders. |
Dutch |
dh011 – dh015 |
NB: Maakt u alstublieft de vragenlijst af totdat u weer bij het beginscherm komt. Pas dan registreert het systeem de vragenlijst als volledig ingevuld. Tot slot. Wat vond u van deze vragenlijst: 1 = beslist niet 5 = beslist wel |
Dutch |
intro |
Deze vragenlijst gaat over cultuur en gewoonten. De vragenlijst bestaat uit tien uitspraken waar u het in meer of mindere mate mee eens kunt zijn. |
Dutch |